thasdasdas
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tutorial: Gebruiken van de Granny Viewer ('Using the Granny Viewer' translated to DUTCH)

Go down

Tutorial: Gebruiken van de Granny Viewer ('Using the Granny Viewer' translated to DUTCH) Empty Tutorial: Gebruiken van de Granny Viewer ('Using the Granny Viewer' translated to DUTCH)

Post by peugeot407 Thu 3 Mar 2011 - 20:07

This tutorial was translated into Dutch, the original English version can be found here.

For all modding tutorials (most though not in Dutch), head to the Tutorial Database at Age of Empires 3 Heaven.
Voor alle modding-tutorials (ook al zijn er niet veel in het Nederlands) ga je naar de Tutorial Database op Age of Empires 3 Heaven.

Tutorial: Gebruiken van de Granny Viewer ('Using the Granny Viewer' translated to DUTCH) Headertc
geschreven en in het Nederlands vertaald door peugeot407

Tutorial: Gebruiken van de Granny Viewer ('Using the Granny Viewer' translated to DUTCH) Queengj De koningin zegt: "Ik heb vanochtend vreselijk nieuws gehoord. Ik dacht dat onze superieure uitrusting aan alle leden van het koninklijke Modding-leger was uitgelegd door jullie sergeanten, maar het blijkt dat nog niet iedereen weet hoe de uitrusting werkt! Ik vond dit zo vreselijk dat ik besloten heb het heft in eigen handen te nemen."

"Presenteer je Granny Viewer! Wat? Je hebt er geen? Ga meteen naar de Koninklijke wapenopslag!"

--

Tutorial: Gebruiken van de Granny Viewer ('Using the Granny Viewer' translated to DUTCH) Nappie Een nutteloze Fransman zegt: "Ze kan soms un beetje ambitieus zijn, Ik 'oop dat dat niet al te erg is. Non? Allez!"

--

Tutorial: Gebruiken van de Granny Viewer ('Using the Granny Viewer' translated to DUTCH) Queengj De koningin zegt: "Kan iemand alsjeblieft dat stuk Franse nutteloosheid uit deze kamer verwijderen? Waar waren we? Ah, ik weet het weer, de Granny Viewer. De Granny viewer is een heel simpel programmaatje waarmee je de inhoud kan bekijken van de .gr2 bestanden die overal in de de Art-map van Age of Empires 3 rondzwerven. Het beginscherm zou je nu moeten kennen, maar ik laat hem toch maar even zien:"

Tutorial: Gebruiken van de Granny Viewer ('Using the Granny Viewer' translated to DUTCH) Pic1yb

--

Tutorial: Gebruiken van de Granny Viewer ('Using the Granny Viewer' translated to DUTCH) Queengj De koningin zegt: "Het belangrijkste onderdeel van de Granny Viewer is het preview-scherm in de rechterbovenhoek. Nou ja, rechterbovenhoek, eigenlijk bedekt het bijna het hele scherm. Eronder zijn 6 tabs gevuld met informatie, al is de meeste daarvan onbelangrijk en moeilijk te begrijpen. Links in het scherm is het hoofdmenu, met daarin een aantal interessante opties, maar ook een paar minder aantrekkelijke, zoals 'Exit Granny Viewer'."

"Zullen we doorgaan? Ik hoorde dat veel van jullie niet precies weten welke textures er nu precies bij welk 3D-model horen. Gelukkig heeft de Granny Viewer daar een oplossing voor. Geweldig, of niet? En het is allemaal maar een muisklik weg. Een muisklik op de tab met de titel 'Texture List' om precies te zijn. Om het allemaal nog weer een stuk duidelijker te maken heb ik hierbij ook weer een plaatje:"

Tutorial: Gebruiken van de Granny Viewer ('Using the Granny Viewer' translated to DUTCH) Pic2sh
(Diffuse Map is de echt belangrijke texture, de Bumpmap regelt diepte en reflectie)

--

Tutorial: Gebruiken van de Granny Viewer ('Using the Granny Viewer' translated to DUTCH) Queengj De koningin zegt: "We hebben bijna het punt bereikt waarop we de Granny Viewer helemaal begrijpen, er is nog maar één ding over tussen ons en het eindpunt. Eigenlijk zijn het er meer, en ze heten 'bones'. Nee, geen botten, maar onzichtbare punten in 3D-modellen die Age of Empires 3 gebruikt om attachments aan vast te maken. De meeste 3D-modellen uit Age of Empires 3 delen een aantal bones, maar om precies te weten welke bone op welke plek zit zul je weer naar de Granny Viewre moeten kijken. Klik op 'Skeletons' in het hoofdmenu, en het menu hieronder moet tevoorschijn komen. Om alle bones goed te kunnen zien moet je alles van 'Overlay Skeleton' tot 'Bone LOD Colouring' aanzetten door erop te klikken. Als je dat hebt gedaan, zie je verschillende punten in het scherm met een groene, rode en blauwe pijl eruit, dat zijn de bones. De naam van de bone staat ernaast."

Tutorial: Gebruiken van de Granny Viewer ('Using the Granny Viewer' translated to DUTCH) Pic3xe

--

Tutorial: Gebruiken van de Granny Viewer ('Using the Granny Viewer' translated to DUTCH) Queengj De koningin zegt: "Het lijkt erop dat jullie nu alles weten wat er te vertellen valt over de Granny Viewer. Misschien moet je het nog een keer nalezen, maar dan ben ik er niet meer bij, ik ga nu terug naar mijn paleis."


peugeot407
peugeot407
peugeot407
K&B Founder
K&B Founder

Age : 33
Posts : 6423
Join date : 2010-07-23

http://twitter.com/rjfaber91

Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum